Gwayhyr napisał/a:
nihillogin - Obiecałem sobie, że nie będę komentował tutaj nic, bo momentami poziom jest poniżej mułu, ale to co wypisywałeś i jak udawałeś specjalistę w dziedzinie, o której nie masz bladego pojęcia, zmusiło mnie do tego.
niech ten krótki cytat wystarczy. Niestety mylisz się w ocenie mojej osoby, bo filozofię studiuję zawzięcie i namiętnie. Epistemologię owszem u niejakiego Jana Woleńskiego i TOmasza Placka. Ontologia, a jakże Józef Lipiec. Filozofia wschodu u imć Kudelskiej. Pomijając szereg Twojej argumentacji, która definitywnie dowodzi, że grama z mojej wypowiedzi nie zrozumiałeś postaram się wytłumaczyć powoli "jak się rzeczy mają."
Nie twierdzę, że teizm lub ateizm jest lepszy czy gorszy od drugiego, tylko, że postulowanie istnienia jakiegoś bytu zmusza do udowodnienia postulatu i odnosi się stricte do wypowiedzi Szpadyzora "nie ma dowodu na nieistnienie boga". Nie ma dowodu na nieistnienie czegokolwiek, bo to...nie istnieje "To czego nie ma nie istnieje". To taka elementarna logika i starożytność.
O Kierkegaardzie słyszałem również, ale przy interpretacji jego dzieł (zwłaszcza pamiętników i Albo-Albo) nie wolno zapominać jak bardzo był skrzywdzony przez ojca i fanatyzm religijny właśnie. Czytałeś jego biografię?
W swojej wypowiedzi nie masz krzty obiektywizmu tylko rzucasz się jak wsza na grzebieniu powołując na argumenty strony idealizmu, teizmu łotewer. Nie po to by dążyć do jakiejś tam prawdy, ale by wykazać jaki to Ty z kolei jesteś super. Moja wypowiedź nie służyła przekonywaniu kogolwiek, zrozum a jedynie wykazaniu prostej konieczności, której podsumowaniem jest legendarna brzytwa Ockhama. No, ale Ty wiesz lepiej na pewno.