Ja stawiam na tarczę listkową
Swoją drogą, użytkując szlifierkę kątową w sposób przedstawiony na filmie, można ją uszkodzić. Silnik elektryczny (tutaj uniwersalny komutatorowy) w momencie załączenia pod pełnym napięciem zasilania pobiera prąd kilkukrotnie większy niż podczas pracy pod pełnym obciążeniem (straty mocy rosną w kwadracie prądu), a do tego niskie obroty silnika powodują, że przewietrznik nie chłodzi dostatecznie uzwojeń. Pół biedy, jeśli szlifierka wcześniej była zimna, ale jeśli wcześniej pracowała, to izolacja uzwojeń dostaje po dupie. A później płacz, że teraz to gówno chiński robią.
Droższe szlifierki mają miękki rozruch, tzw. soft start który płynnie zwiększa napięcie zasilające silnik, co znacząco zmniejsza jego prąd rozruchowy - wydłuża to nieco żywotność szczotek, komutatora i uzwojeń, oraz zwiększa wygodę i bezpieczeństwo użytkowania.