stiff88 napisał/a:
andrewjar I a12b.. skąd pochodzą silniki diesla? nie mowie o kraju.. tylko do częgo były stworzone? z jaką myślą były projektowane? Czy tak jak benzyniaki na drogi publiczne i tory samochodowe, czy do orania nimi pola i przewożenia dużych ładunków w ciężarówkach? Dla mnie to obaj jesteście zacofani, i jeździcie dieslem SPOKO ale nie pierdolcie i nie porównujcie ich do benzyny, czemu F1 jest na benzynie nie na ropie? żużlówki na etanol a nie na rope? ....i wiecie co lubie w dieslach? to że jak spotkasz znajomego na światłach i chcesz zapytać na szybko: "co tam i jak tam?" to ni chuja się nie zrozumiecie jesli on też będzie stał DIESLEM. Będzie jeden wielki i głośny klekot. I nie pierdolcię że nie! Tak czy siak wole benzynę w gazie niż diesla.
Dziękuję DOBRANOC.
Po pierwsze, diesel jest oszczędniejszy. Jego sprawność w procesie spalania wynosi 50%, tzn., że z dostarczonej 100% energii otrzymujemy 50% pracy. Natomiast w silniku benzynowym maksymalnie 35-38%. Większa sprawność silnika diesla wynika również z większego stopnia sprężania, większego nadmiaru powietrza, braku przepustnicy, a tym samym braku dławienia w zakresie obciążeń częściowych.Po drugie silnik diesel jest bardziej ekologiczny w stosunku do silnika benzynowego.Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO), węglowodorów (HC), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych.(źródło:
decydent.pl/archiwum/wydanie_141/diesel-czy-benzyna_1461.html) Właśnie powiedziałeś wszystkim że silnik benzynowy nadaje sie tylko na drogi publiczne i na tory nigdzie wiecej. Nie ma różnicy czy to silnik diesel czy benzyna ten i ten ma swoje +/-. A skoro mówisz że diesel nadaje się tylko na pole to powiem Ci że silnik benzynowy nawet na pole się nie nadaje