pawelbrodnica napisał/a:
jest jakis ekspert? czemu tworzy sie taki plomien?
jest to osiągnięte poprzez podtrzymanie pracy turbiny na wysokich obrotach w momencie gdy odpuszczasz gaz, redukujesz/wbijasz wyższy bieg - po co ? niweluje turbo dziurę, ponieważ turbina nie musi się ponownie rozkręcać tylko stale pracuje na wysokich obrotach.
dlaczego się zakłada ? gdy turbo jest tak duże, że zawór upustowy nie wyrabia z utrzymaniem turbo na obrotach po odpuszczeniu gazu
ogólnie stosuje się tylko w sporcie wyczynowym, wysokobudżetowym tuningu i baaaaardzo drogich samochodach bo :
- turbo pada raz za razem - od bardzo wysokiej temperatury
- musisz mieć specjalny tłumik - seryjny wytrzyma może z 500 km
- zazwyczaj skrzynia odmawia posłuszeństwa, nie daje rady przenieść takich mocy
jak to jest zrobione ? : opóźnia się moment zapłonu mieszanki tak by jej spalanie nastąpiło niemal w czasie otwarcia zaworów wylotowych - na skutek czego mieszanka dopala się w wydechu i dlatego widzisz płomień
alternatywą dla zaworów upustowych i podtrzymania turbo jest hamowanie lewą nogą, a prawą ciągłe duszenie na gaz - co jest praktycznie niewykonalne dla zwykłego kierowcy w cywilnym samochodzie, a w wrc robił tak walter rohl