Wysłany:
2013-02-12, 20:35
, ID:
1847802
5
Zgłoś
"Dzięki polu magnetycznemu kolej ta nie ma kontaktu z powierzchnią toru, gdyż praktycznie cały czas unosi się nad nim (przy małych prędkościach niezbędne są koła, gdyż indukuje się wówczas zbyt mała siła, niewystarczająca do utrzymania pociągu w torze). Do realizacji tego zadania wykorzystuje się elektromagnesy wykonane z nadprzewodników (w Japonii) lub konwencjonalne (w Niemczech). Pojazdy mogą przez to rozwijać duże prędkości. Dzięki zastosowaniu magnesów eliminowane jest tarcie kół, które w tradycyjnych pociągach znacznie ogranicza maksymalną prędkość jazdy. Przede wszystkim jednak omija się problem dynamiki koło-szyna, gdzie występują zjawiska o charakterze rezonansowym ograniczające bezpieczny zakres prędkości. Dzięki temu koleje magnetyczne zbliżają się do 600 km/h (rekord świata w prędkości należy do japońskiej wersji pociągu; został osiągnięty 2 grudnia 2003 i wynosi 581 km/h, jest więc o 6 km/h większy od rekordu TGV) " cytat UP@
Pierdolisz Pan gupoty.
To jest zwykle metro a nie kolej opierajaca sie na zasadach ktore przytoczyles.
A unoszenie spinaczy wynika z indukcji elektomagnetycznej jaka pojawia sie przy przeplywnie pradu z tzw, 3 szyny do kolejki metra.
W warszawskim mysle ze mozna byloby spotkac podobne zjawisko