Lysak prawie dobrze, prawie bo indeks prędkości jest dość mocno zaniżony.
Na "świeżych" oponach o indeksie H można spokojnie rozpędzić się do 290km/h dopiero po przekroczeniu można się spodziewać rozerwania opony.
Podawanie zaniżonego o 40% maksymalnego indeksu prędkości powoduje, że przeciętny kierowca o podstawowej wiedzy na ten temat nawet nie zbliży się do wartości granicznej wytrzymałości opony.
Takie małe zabezpieczenie producentów przed pozwami z powodu rozerwania opony przy prędkości maksymalnej dla danej opony.
Ps. Dla osób które chciały by polemizować na w/w temat. Pracowałem w firmie Bridgestone i to o czym napisałem są to fakty wyciągnięte z laboratorium testów opon gdzie oponę testową uważano za zgodną z specyfikacją gdy rozerwanie jej następowało po przekroczeniu indeksu o około 40%.
Więc to o czym piszesz Lysak z tym wyciskaniem po wyżej 150/180 przy indeksie T i H to taka lekka brednia no i chyba żaden normalny człowiek nie kupuje do auta opon sześcioletnich tylko maksymalnie dwu trzyletnie, chociaż i tak to z tym obniżeniem "trwałości" opony to też bardziej jest to na zasadzie producenci zalecają nie stosować aby uniknąć ewentualnych pozwów (jak wiadomo to bardzo popularna metoda zarobkowa w USA).