1 - cofając --> w prawo kręcisz kierownicą wtedy, gdy tylna oś minie pachołek "wjazdowy" . Pojazd musi skręcić nie więcej niż 30-45 stopni do linni "krawężnika".
Musisz zobaczyć w lewym lusterku pachołek w głębi-po przekątnej.
2 - jak już pojazd jest pod kątem..... Prostujesz koła i cofasz do momentu, gdy lewe koło tylnej osi jest na lewej linni.
3 - w tym momencie po sprawdzeniu czy minąłeś już prawym narożnikiem przedniego zderzaka pachołek "wjazdowy" możesz odkręcać kierownicą w lewo na tyle dużo, aby pojazd zatrzymał się równogle do wymalowanych linni i "krawężnika".
Miejsce do zatrzymania jest na tyle duże, że spokojnie można to wykonać.
Parkowanie nie musi być jaknajbliżej krawężnika, a jedynie w wyznaczonym obszarze
a = 12 m. (długość)
b = 3 m. (szerokość)
d = 2 m. (tył pojazdu od pachołka)
................................................... d = 2 m. POJAZD
.................................... . . ............ <-- --> [oo - -o}
________X _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _X ____________
..............^ ....................................^
............. ^ ....................................^
............b=3m. .............................. |
..............|
..............X<_____a=12 m.________>X
Ja bym z tego poradnika skorzysta